Asiakastarina: Mattila Bros

Kuvassa Essi Sivula puolisonsa, Mattila Brosin toimitusjohtaja Tero Sivulan kanssa.

Kuvassa Essi Sivula puolisonsa, Mattila Brosin toimitusjohtaja Tero Sivulan kanssa.

 

Mattila Bros arvostaa omaa luottokirjanpitäjää

Yrittäjällä pitää olla vakuutusyhtiössä, puhelinyhtiössä, pankissa ja tilitoimistossa ihminen, jonka saa kiinni ja joka osaa auttaa. Näin toteaa vuonna 1958 perustetun savustamo Mattila Brosin kolmannen polven yrittäjä Essi Sivula.

Monessa roolissa yrityksessä toiminut Essi laski vielä kymmenen vuotta sitten palkat itse. Vuonna 2016 hän päätyi siirtämään talousasiat tilioimistoon, mutta vasta toinen toimisto vastasi tarpeisiin.

– Olimme tyytymättömiä ensimmäiseen toimistoon. VIEW Groupissa löysimme toimiston, jossa minulla on kirjanpitäjään sujuva ja helppo yhteys, Sivula kuvailee.

Mallikasta yhteistyötä

Sivula tarkistaa itse laskut ja kirjaa ne. Kirjanpitäjä hoitaa kirjanpidon, veroilmoitukset, tilinpäätökset ja palkanlaskennan.

Mattila Brosin ja VIEW Groupin yhteistyössä kaikki on sujunut mainiosti.

– Ei ole tullut vastaan asioita, joihin en olisi saanut vastausta tai joiden hoitoa olisin jäänyt ihmettelemään. Kaikki on ollut tosi jouhevaa, Sivula iloitsee.

Kiireisenä yrittäjänä Sivula on tyytyväinen siihen, ettei hänen tarvitse huolehtia muusta kuin omasta työstään – jos itse ei huomaa ajatella jotain, kirjanpitäjä kyllä ajattelee. Oli kyseessä sitten kirjanpitoon liittyvä lakimuutos tai VIEW Groupin organisaatiossa tapahtunut kehitys, asiakkaalle on näkynyt vain sujuva yhteistyö.

– Minulle on tärkeää, että kirjanpitäjä tekee työtä sellaisella ammattiylpeydellä, että on valmis kantamaan vastuun työstään. Onhan se todella vastuullista ja tärkeää.

Suomalainen menestysresepti -kisan voitto tuplasi liikevaihdon

Vuonna 2023 Mattila Bros voitti Suomalainen menestysresepti -kilpailun. Kisaan liittyi paljon uutta – perinteinen savustamo kehitti valmisruokia ja niiden brändiä osana tv-realitysarjaa. Varsinainen pamaus tuli kisan jälkeen: Mattila Brosin voittajatuotteet kiinnostivat kuluttajia niin, että yrityksen liikevaihto tuplaantui.

– Kasvun myötä olimme 65-vuotias start-up. Opettelimme paljon uutta.

Talousasioiden kannalta kasvu ei tuonut uusia haasteita. VIEW Group pysyi hyvin kohonneiden volyymien vauhdissa mukana.

Nykyaikaisessa elintarvikealan yrityksessä kehittäminen on jatkuvaa.  Saunapalvikinkku on pysynyt valikoimissa Mattila Brosin koko elinkaaren ajan, mutta uusien tuotteiden vaihtuvuus kaupan hyllyllä on hektistä.

Onneksi tukena on tilitoimisto, jonka kanssa yhteistyö on pysyvää.

””Ei ole tullut vastaan asioita, joihin en olisi saanut vastausta tai joiden hoitoa olisin jäänyt ihmettelemään. Kaikki on ollut tosi jouhevaa.”